FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Olej - most przedni / tylny Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
ulrik
trainee



Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:01, 2009_08_10 Powrót do góry

Witam,
wiecie co jestem raczej zielony z tego tematu wiec pisze na forum. Zawsze wymienialem olej jedynie w silniku no i czasem w skrzyni...ale osatnio bylem w Toyocie i powiedzieli ze powinienem wymienic olej w moście przednim i tylnym...i tutaj moje pytania czy chodzi im o mechanizmy róznicowe?? Jesli tak to czy taka wymiana jest trudna, czy powiedzmy przy pomocy jakiejs instrukcji jestem w stanie sam to zrobic?No i jesli chodzi o oleje to jakie polecacie z tego co widze w ksiazce serwisowej to do skrzynki rozdzielczej (tak chyba nazwali przedni mech. róznicowy) zalecany jest olej przekladniowy API GL-5 z lepkoscia 80W-90 a do tylnego mech. róznicowego olej do hipoidalnych (cokolwiek to znaczy) mechanizmów o tej samej klasie i normie...Jesli macie dostep do jakiejs instrukcji jak to zrobic to bede wdzieczny...ja szukam poki co w google ale ciezko mi idzie wiec dzieki za wszelka pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ulrik
trainee



Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:25, 2009_08_27 Powrót do góry

Hmmmm chyba nikt mi nie pomoze - no nic trzeba sobie bedzie samemu poradzic. Tak nawiasem piszac gdyby ktos byl przed podobnym problem to dodam ze jesli chodzi o wymiane oleju w moscie przednim to uzywa sie oleju przekładniowego 75W-90 a do tylnego 80W-90 Wink pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Krzysiek_rav4-X
Administrator



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:35, 2009_08_27 Powrót do góry

hmm.. ja nie ryzykowałbym samemu wymiany (skrzynia czy mosty). W niektórych przypadkach oszczędność nie opłaci się... gdzieś juz czytałem, chyba na toyota.fora, że ktoś zaoszczędził i zwykły mechanik wlał zły olej.... wtedy dopiero się zaczęło!
Proponowałbym z tym ostrożnie i przemyśleć.. (ktoś z ASO Toyoty) mógłby coś więcej napisać


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Krzysiek_rav4-X dnia Czw 11:35, 2009_08_27, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PTK
trainee



Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:06, 2010_05_15 Powrót do góry

Prosta sprawa. ASO lepiej unikać moim zdaniem.
Najlepiej kup sobie książkę:
http://www.allegro.pl/item1038291009_toyota_rav4_1994_2006_instrukcja_haynes_rav_d4d.html
W niej jest opisane krok po kroku co zrobic i sa tez ilustracje.
A olej dobierz tutaj:

http://www.castrol.com/castrol/genericsection.do?categoryId=3179&contentId=7060637
Ja tak zrobiłem i od kilkunastu tyś smigam bez stresu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
gladki96
driver



Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zduńska Wola
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:53, 2011_02_28 Powrót do góry

Skorzystałem z tej strony--->http://www.castrol.com/castrol/iframe.do?categoryId=9033152&contentId=7060743 Jest na niej pod punkt mechanizm różnicowy. W III gen. Rav'ki zamiast niego jest sprzęgło między osiowe. Nie napisali natomiast jakie oleje wlać do przedniego i tylnego mech. różnic. Więc moje pytanie jest oczywiste- jakie wlać?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
RG
trainee



Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:56, 2011_03_01 Powrót do góry

Z tego co się orientuję w przekładniach stosowane są oleje typu HIPOL o parametrach 80W90. Jeśli się zdecydujesz to polecam Fusch, Orlen lub Statoil - ozywam oleje tych marek w pracy w maszynach rolniczych i jestem z nich bardzo zadowolony. Ale lepiej jeszcze skontaktować się z ASO w celu potwierdzenia parametrów oleju bo można sobie narobić niezłego bałaganu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
gladki96
driver



Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zduńska Wola
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:50, 2011_03_01 Powrót do góry

dzięki za zainteresowanie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
d-cat
trainee



Dołączył: 05 Maj 2011
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:14, 2011_05_05 Powrót do góry

Ile oleju potrzeba do wymiany w przednim i tylnym moście ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Krzysiek_rav4-X
Administrator



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:46, 2011_05_12 Powrót do góry

olej -tylnego mechanizmu różnicowego typ API GL-5
olej -skrzynia transferowa typ API GL-5
jeden to olej przekładniowy Toyota Multi-Gear Oil 80W90 =1L
drugi to Olej Mobil HD 85W-90 =1L
tylko upewnij się, który gdzie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
d-cat
trainee



Dołączył: 05 Maj 2011
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:10, 2011_05_13 Powrót do góry

dla potomnych - 3L wystarczy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
pasta00
trainee



Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:54, 2013_08_28 Powrót do góry

Co to jest skrzynia transwerowa ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
glaeken
reader



Dołączył: 03 Sie 2011
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RAV4 I 2.0 16V 3S-FE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:43, 2014_06_07 Powrót do góry

Kilka sprostowan.
Raz - nie lej zadnych 80w90, bo to przewaznie nie sa syntetyki. Chyba ze juz sie uprzesz, to szukaj SYNTETYKA 80w90 (ale bedzie ciezko, uwierz mi).
Lej 75W90, dobej marki, bo latwo dostac syntetyka.

Przedni dyfer jest ZINTEGROWANY ze skrzynia biegow i uzywa TEGO SAMEGO oleju co skrzynia.
Wymiana oleju w skrzyni to duzy koszt, poniewaz tam wchodzi ok. 5L oleju.

Wymiana oleju w tylnym dyfrze, jest banalna, ale musisz sie poczolgac pod samochodem, miec butelke z wezykiem (do wlania) i odpowiednie klucze imbusowe, zeby odkrecic korki.
Klucze musza byc CR-V, a nie jakies tanie z marketu.

Niektorzy powiedza ze GL-5 moze byc niebezpieczny, ale dla tej skrzyni i mostow, GL-5 sie jak najbardziej nadaje, a ze ma lepsze wlasciwosci niz GL-4 to dobrze taki zalac.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin