FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 2007 2.4 z Usa - Jaki olej? Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Netfcher
trainee



Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 9:32, 2009_07_04 Powrót do góry

SPRZEDANY


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Netfcher dnia Pią 11:19, 2009_10_09, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Krzysiek_rav4-X
Administrator



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:30, 2009_07_04 Powrót do góry

1. Nie wiem jaki masz przebieg - bo przy małym stosuje się oleje syntetyczne

Toyota z tego co widzę, i pytałem zalewa castrol.. zresztą tylko ten olej reklamują w serwisach ASO

ja jednak proszę tylko o Mobil.. i taki mi zalewają... wymieniam co 15tys... choć niby wg ASO olej miał być wymieniany co 30tys., z czego mówili, że można wymieniać olej co 15tys. a olej z filtrem przy 30tys.
jednak jestem starej daty i oczekuję tylko Mobila i co każde 15tys razem z filtrem wymieniam

0W-..., 5W-... - to syntetyki
10W-... - to półsyntetyki
15W-... - mineralne
pierwszy parametr zależny jest głównie od przebiegu
drugi parametr uzależniony od stosowania oleju w określonym zakresie temperatur.. w instrukcji na końcu jest pokazany schemat zalezności

ja jeżdżę przy obecnym przebiegu na syntetyku 5W-50 - który ma największy zakres temperatur
nie zwracam uwagi na to czy rozlewany w polsce itd. itp. - inne mogą być w chinach
co do marki... każdy może wybierać wg. własnego uznania - jednak nie słyszałem o problemach z Mobilem i w kilku autach ten olej stosowałem z pozytywnym skutkiem
możesz więcej poczytać o rodzajach i parametrach Mobila na stronie
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Netfcher
trainee



Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 8:38, 2009_07_05 Powrót do góry

SPRZEDANY


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Netfcher dnia Pią 11:19, 2009_10_09, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Krzysiek_rav4-X
Administrator



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:14, 2009_07_05 Powrót do góry

hmm.. na Twoim miejscu wymieniałbym olej co ok. 9000 - 9500mil
tym bardziej że ten olej którego chcesz używać jest przewidzialny do wydłużonych przeglądów longlife
w książce przeglądów powinny być określone przebiegi przeglądów.. i nie co drugi masz wymianę oleju? bo co 7500km to uciążliwe dla kieszeni

5W-30 jest niby zalecany zwłaszcza w wysokosprawnych silnikach Diesla i benzynowych aut osobowych, terenowych i furgonetkach a zaprojektowany szczególnie w celu przedłużenia okresu wymian oleju oraz na zapewnienia skuteczności filtrów cząstek stałych (Diesel Particulate Filters - DPF's) silników Diesla i katalizatorów trójdrożnych (CAT's) w silnikach benzynowych - posiada niską zawartość popiołów, siarki i fosforu.
5W-50 jest o wyższej lepkości zalecany szczególnie do wysokoobciążeniowych turbodoładowanych silników benzynowych oraz silników wysokoprężnych - auta osobowe, dostawcze i sportowo-terenowe , vany i ciężarówki.

W instrukcji polskiej niby zalecany jest olej 5W-30 ale to ze starych danych. Szczerze mówiąc nie zastanawiałem się.. i teraz chętnie zapytam dlaczego w ASO zalewany mam 5W-50. Myślę, że głównym powodem jest przeznaczenie dla silników turbodoładowanych.. jednak zapytam jak ma się do tego D-CAT (filtr cząsteczek stałych) i co wiedzą o 5W-30 (dlaczego tego nie zalewają).
Niby 5W-50 jak widać bardziej jest porządanym olejem w moim przypadku a i do aut sportowo-terenowych, jednak z drugiej strony 5W-30 ze względu na obniżone zawartości późniejszych zanieczyszczeń katalizatora lub filtra cząsteczek stałych.
Dopytam choć oba są jak doczytałem dobre zarówno przy rozruchu w niskich temperaturach jak i smarowaniu w wysokich.
Jedyny istotna różnica.. to, że jeden ma wyższą lepkość a drugi bardziej ekologiczny.
Mobil do wyraźnie rozgranicza - jednak w ASO nic o tym nie wspominają.
Ogólnie - wygląda na to, że jeżeli nie masz turbo... to lepiej mieć bezspornie 5W-30. W drugą stronę.. pojawia się pytanie, jak wyżej.

Popytam przy okazji bo ta wiedza i mnie przyda się w przyszłości - pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin