FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 znikajacy olej z silnika Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
ogon123
trainee



Dołączył: 07 Maj 2009
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 21:14, 2009_08_31 Powrót do góry

W takim razie najbezpieczniej byłoby pojechać do ASO wlać olej jaki oni proponują. Nakazać zaplombowanie korka wlewu oraz bagnetu i przejechać dajmy na to 2000 km. Po tym dystansie ponownie zajechać do ASO i zmierzyć poziom oleju. Jeśli ASO twierdzi że nie ma możliwości tak dużego zużycia powinno wyrazić zgodę na takie rozwiązanie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
folksdojcz
trainee



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 5:28, 2009_09_01 Powrót do góry

Dzien dobry wszystkim

He ,he , ale nikt w ASO nie twierdzi ze on nie spala oleju, oni sie zgadzaja ze spala , ale skoro spala ponizej litra na tysiac kilometrow to twierdza ze jest Ok, faktyczne spalanie oleju wyglada tak; ze co 1300km musze dolac litr, .
Zasadniczo zawsze tankuje pod korek wiec przy ztankowaniu 50 ltr jade do najblizszej ASO toyoty na uzupelnienie oleju, woze ksiazke serwisowa ze soba i kazde uzupelnienie jest odnotowane , z zanotowaniem wskazania licznika daty i ilosci oleju, oczywiscie mam tez plik rachunkow , na ten nieszczesny olej (czasem jest to 45 zeta , na pol litra czasem 90 na litr, no jak w trabancie , nie miales trabanta?
z tym ze w trabancie wlewalo sie do baku,a tu wlewa sie do silnika.
No taki powrot do przeszlosci.
Panowie zamykam temat, wszystko co chcialem wiedziec wiem, no mamy XXI wiek i takie sa wymagania dla
"bardzo wysilonych silnikow diesla" buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

136 K M z 2,2 cc pojemnosci
to co ma powiedziec wlasciciel renault 1,4cc 130KM
jemu to chyba dwa litry na tysiac bierze tego oleju.
no nic to auto to pomylka , podobno chytry dwa razy traci , a ja chcialem ten samochod bo 7 litrow ropy spala. teraz bede mial taki co ma lakier normalny twardy( czytaj nie ekologiczny) spalac bedzie 14 litrow ropy na sto, ale klapy nie musze otwierac, a i wydechu zadnych korkow nie ma ( czytaj filtrow czastek stalych )

trzymajcie sie chlopaki
Wolfgang


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
anton
reader



Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WARSZAWA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:35, 2009_09_30 Powrót do góry

jestem właścicielem takiej rav4 z silnikiem D4D 2,2l u mnie też brał olej ale tak do 1 l na 15 tys przebiegu po czym okazało sie ze nie było wycieków ale przy 90tys przebiegu musiałem wymienić uszczelkę pod głowicą bo olej był spalany w serwisie doszli do tego dopiero po tym jak zawór bezpieczeństwa od płynu chłodzącego zaczął pluc na zewnątrz i spadał poziom płynu chłodzącego. podobno w tym modelu a jest to rocznik 2007 tonormale i wymienili uszczelkę na wzmocnioną teraz jest ok nie bierze oleju a mam 101 tys przebiegu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Krzysiek_rav4-X
Administrator



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:06, 2009_10_02 Powrót do góry

ciekawa uwaga - na pewno przyda się innym użytkownikom
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ulrik
trainee



Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:24, 2009_11_03 Powrót do góry

No wlasnie, najlatwiej sprawdzic czy to uszczelka pod glowica - odkrecajac korek zbiornika wyrownawczego od plynu hamulocwego - jesli zajeżdża paliwem, spalinami - to na 100% poszla uszczelka pod glowica Wink do psrawdzenia jest to we wlasnym zakresie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Krzysiek_rav4-X
Administrator



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:24, 2009_11_07 Powrót do góry

ps. koledze raczej chodzi o płyn chłodzący ;).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mantisek
reader



Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:45, 2010_06_20 Powrót do góry

Witam wszystich!
Serwisy Toyoty podpierają się zapisem w książce serwisowej,iż silnik może pobierać 1l/1000km oleju.Tylko zapomnieli napisać przy jakim przebiegu!!!
Moja Ravka zaczeła od nowości zżerać od 0,2 aż doszła do 0,45l na 1000km.Wszystko udokumentowane pomiarami przez ASO.
Wmawiali mi od 1,5 roku ,że to norma!!
Skonczyło się tym,iż zaproponowali mi wymianę tłoków z pierścieniami.Niechętnie ale się zgodziłem(chciałem wymianę także bloku).
Po rozebraniu silnika zgodnie z moimi oczekiwaniami okazało się ,że silnik z przebiegiem 37000 km musi mieć także wymieniony blok!
Z tego co mi wiadomo pierścienie wykonane są z nieodpowiedniego materiału i są mało elastyczne.
NIE DAJCIE SIĘ ZBYWAĆ SERWISOWI!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
boyan
Administrator



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:50, 2010_06_21 Powrót do góry

Dzięki mantisek za przestrogę na pewno wszystkim się ona przyda.

OBY NIE MIEĆ TAKIEJ SYTUACJI!!!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Krzysiek_rav4-X
Administrator



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:41, 2010_07_07 Powrót do góry

szkoda, że te auta mają taką przypadłość... bo w necie można znaleźć więcej takich uwag
druga to niestety lakier - delikatny, w zasadzie na przejażdżki po mieście


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mart123
reader



Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:43, 2012_07_30 Powrót do góry

Moja ravka też brała sporo oleju. Po gwarancji i 90kkm walnęła uszczelka pod głowicą. Wada fabryczna - zbyt duże ciśnienie czy jakoś tak. Akcja serwisiowa jest w zależności od stopnia zużycia części. U nas z silnika starego niewiele zostało. Od tamtej pory już tak nie żłopie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
gladki96
driver



Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zduńska Wola
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:31, 2012_08_13 Powrót do góry

Byłem się zapytać w salonie i jeśli ktoś ma jeszcze gwarancję, albo nawet jest już po niej, a serwisuje auto w ASO, to Toyota wymieni blok silnika (głowicę chyba też) na własny koszt, jeśli silnik spala płyn chłodniczy-wżery się robią w bloku i przecieka do cylindrów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin